domingo, 11 de diciembre de 2016

Xarxes socials i l'aprenentage ubicu a l'educació



Hola gent!!

Hui he aprés què són les xarxes socials, els tipus que n'hi ha, i sobretot, l'ús educatiu que es poden fer d'elles i el seu potencial educatiu.
Cal formar als alumnes per a que pugan ser persones adultes competents al món real en el futur pròxim, fora del paraigües de l'àmbit esoclar. Per això, la formació a l'aula ha de estar relacionada amb el que passa fora d'ella, i l'us de les xarxes socials no és una excepció.
He aprés també les plataformes associades a xarxes socials, com per exemple EDMODO, i com podem utilitzar el potencial de les xarxes socials a l'educació i formació del alumnes.


https://www.edmodo.com/?language=es

Però per aconseguir aquest objectiu, cal ensenyar als alumnes com utilitzar aquestes xarxes correctament per a evitar els perills que comporta un ús dolent d'elles. Delictes i perills com el Grooming o el Sexting etc, es poden evitar amb una formació adequada i un ús responsable d'aquestes eines de comunicació.
He redescobert l'etiquetatge a les xarxes socials i he conegut una nova i imparable tendència com és el "m-learning", que vol dir aprenentatge ubicu, és a dir, poder aprendre a qualsevol lloc, la integració de dispositius móvils a l'aula com un nou mitjà d'aprenentage i el seu potencial educatiu.
També he escrit al foro del curso sobre els perills de les xarxes socials després de llegir el document "guia per a xarxes socials".

No coneixia la plataforma EDMODO  i m'ha agradat la seua aplicació al món educatiu per a crear grups socials de l'aula i treballar amb aules d'altres instituts d'altres llocs. Després he estat a instagram i  m'ha paregut molt interessant per la seua possible utilizació a l'ambit educatiu perquè en ella té un gran protagonisme la imatge i els comentaris, i també els videos curts. Sobre aquestos elements els alumnes poden treballar buscant i compartint imatges i videos relacionats amb un tema i comentar-los.

Com a reflexió final d'aquest "post" de hui, pense que la tecnologia al servici de les relacions i la comunicació entre persones, cal apropar-la i utilitzar-la a l'aula perquè és una realitat al carrer d'ús diari i per això el sistema educatiu ha incorporar aquestes tecnologíes com a eina i mitjà per a la consecució dels objectius educatius i no com un fi en si mateix. Les possibilitats d'aquestes aplicacions són moltes i molt positives si s'utilitzen per professorat instruït en aquestos temes i amb uns objectius educatius clars i definits. Però és cert que l'equip de professional han de tindre un recolçament clar i decisiu per part de l'administració educativa per tal de que no es queden aïllats en la inmensitat del planter de professors en la seua visió de l'educació que ve i que ja és açí.


Aquest és el meu tweet:
web interessant sobre ferramentes per a aprendre i ensenyar en entorns digitals... https://sites.google.com/a/xtec.cat/aprendre-en-entorns-digitals-canviants/entorns-digitals/web-2-0
https://twitter.com/agregidor/status/807972560818307072
 

Álvaro García
agregidor@gmail.com
www.alvarogarciaregidor.com

No hay comentarios:

Publicar un comentario