miércoles, 18 de enero de 2017

Maquinari TIC



Hola gent!!
Aquestos  últims dies, al tema 6, he aprés el maquinari de les TIC que podem trobar a classe i que poden ajudar als alumnes i al professorat a actualitzar l’aprenentage per a que els alumnes isquen de l’escola familiaritzats amb les TIC que es trobaran fora.
Amb els nous maquinaris emprats per les TIC al aula i amb l’Internet, s’obri un ventall de possibilitats per a enriquir l’aprenentage i poder utilitzar metodologies d’ensenyament més actives i dinàmiques.
Maquinaris com les tauletes tàctils, la pissarra digital o els llibres digitals, estan cada vegada més estesos per les aules i depenent de l’ús que es faça d’ells podem gaudir de les seues avantatges o pel contrari podem patir els seus inconvenients. La clau per a aprofitar totes les possibilitats d’aquestos maquinaris és conéixer-los bé per a fer-ne un ús responable i adequat al aula.

 

Mai he treballat amb pissarres digitals ni els meus alumnes han tingut tauletes tàctils, però sóc conscient del seu potencial i de les seues avantatges. Jo recomanaria, com a mínim, que les aules tingueren connexió a Internet per a tots els alumnes, ja siga amb tauletes digitals o “netbooks” etc, i un projector. Amb açò el procés d’aprenentatge pot millorar considerablement i qualsevol tema que en teoría puga presentar-se avorrit “a priori”, pot resultar atractiu, motivant i enriquidor per als alumnes.
Per a terminar, faré una xicoteta reflexió sobre el maquinari que podem tindre a classe. Pense que el maquinari de les TIC i les pròpies TIC han de ser una eina per a poder dur a terme el procés d’aprenentatge el millor possible en tots els aspectes, és a dir, han de estar al servici de l’aprenentatge i no caure en l’error d’acabar convertint l’aprenentatge en esclau de les TIC i els seus maquinaris. Per això és tan determinant la formació del professorat i el correcte coneixement d’aquestes ferramentes.
L’exemple del video és clar en aquesta qüestió, la metodología és clau en l’aprenentatge i les TIC i els seus maquinaris han de servir per a millorar la qualitat del procés usant totes les seues possibilitats. És el professorat qui ha de ser conscient de les possibilitats d’aquestes eines per a posar-les al servici de l’aprenentatge.

Álvaro García Regidor
agregidor@gmail.com
www.alvarogarciaregidor.com

No hay comentarios:

Publicar un comentario