Hola gent!!
Aquests últims
dies he aprés les diverses organitzacions d’aules d’informàtica que podem
trobar als centres educatius de primària, secundària i batxillerat amb les seues trets particulars
així com les avantatges i inconvenients de cadascuna.
També he aprés
diferents maneres d’integrar el maquinari TIC a les aules per a fer possible la
transversalitat de les TIC en l’aprenentatge de l’alumnat i les seues
característiques ja que depenent de cadascuna es desenvolupen qualitats
diferents en l’alumnat.
Altra manera
d’integrar les TIC a les aules que no coneixia i que pot ser molt útil tant per
als centres que no tinguen aula d’informàtica, com també per a tots en general,
perquè fa possible la integració TIC a totes les aules, és mitjançant els
armaris d’ordinadors i de tauletes tàctils.
Els armaris em
semblen una idea genial que estalvia costs i permet gaudir de les possibilitats
de les TIC a l’aula treballant qualsevol àrea, és una manera de poder aplicar
les TAC als centres. La meua opinió sobre les necessitats de maquinari als
centres, és que haurien de tindre, a les aules on s’imparteixen diferents àrees
o matèries, connexió a internet, diversos ordinadors al menys per a poder treballar
en grup, i un projector.
També he aprés
les competències necessàries per a poder integrar les TIC a l’aprenentatge de
l’alumnat a l’aula, competències que per altra banda, són fonamentals per a
poder aplicar les TIC-TAC a l’aula amb èxit.
D’aquestes
competències pense que, encara que estic fent classe amb aquestes tres
competències, puc i dec millorar les tres competències i per això continue
formant-me cada any tot el puc.
He visitat els enllaços del tema sobre les
experiències TIC-TAC als centres, en primer lloc, veient diversos projectes TIC
de centres què m’han semblat molt interessants i després veient exemples
d’experiències TIC-TAC a l’aula, de les quals em quede amb la de “Viquilletra”
de l'Escola
Manyanet Molins de Molins de Rei (Barcelona).
Álvaro García Regidor
agregidor@gmail.com
www.alvarogarciaregidor.com
No hay comentarios:
Publicar un comentario